Pierwszy kontrakt dotyczący rozbudowy drogi krajowej nr 25 do parametrów dwujezdniowej podpisał Mirbud. Wykonawca zajmie się odcinkiem od Biskupic Ołobocznych do Ostrowa Wielkopolskiego.
To jeden z sześciu odcinków drogi nr 25 Konin – Kalisz – Ostrów Wielkopolski, która ma być dwujezdniowa. Fragment powierzony firmie Mirbud liczy ok. 6 km. Jego rozbudowa będzie kosztowała 266,7 mln zł. Prace zajmą 36 miesięcy nie licząc miesięcy zimowych.
Odcinek, na który zawarto kontrakt zaczyna się w rejonie miejscowości Biskupice Ołoboczne, a kończy w rejonie istniejącego węzła Ostrów Wielkopolski Wschód, na skrzyżowaniu S11 i DK-25.
W ramach podpisanej umowy Mirbud wykona dwujezdniową drogę klasy GP, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu oraz dwa węzły drogowe: w Fabianowie i Czekanowie. Przebudowane zostaną istniejące drogi w zakresie kolizji z nową trasą, a także wybudowana i przebudowana będzie infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.
GDDKiA ma w planach zmiany na długości 68 km drogi nr 25. Droga będzie dwujezdniowa i zostanie poprowadzona w większości nowym śladem. Przy okazji nowa trasa wyprowadzi ruch z miejscowości, które leżą przy obecnym przebiegu DK-25, w tym Kalisza, Rychwała i Kokanina.
Realizacja została zaplanowana w podziale na pięć odcinków: Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin, Kokanin – Biskupice Ołoboczne (obwodnica Kalisza) oraz Biskupice Ołoboczne – Ostrów Wielkopolski. Dla trzech pozostałych odcinków, tj. Konin – Rychwał, Rychwał – Zbiersk, Zbiersk – Kokanin
są już oferty od wykonawców. Z kolei fragment obwodnicy Kalisza jest po wydaniu decyzji środowiskowej, dla której rozpatrywane są odwołania.